miercuri, 1 aprilie 2020

Izolat-perspicace (IV)

1. Privește desenul timp de 30 de secunde, apoi desenează-l ”pe de rost”.
Câte detalii ai omis? Reia exercițiul dacă nu ești mulțumit de primul rezultat.
Ține cont și de faptul că fixăm imaginile în memoria noastră în funcție de semnificația pe care le-o dăm.

2. Citește următorul text:

”Doamna Albu trebuie să îi ia pe copiii ei de la școală la ora 12:00. Maria și Cristian sunt în clasa a IV-a, iar Victor e în clasa I. Pe drum se oprește la poșta de pe strada Muzeului și trimite două plicuri: unul contabilei și altul verișoarei sale, Anca. Apoi intră într-o librărie ca să cumpere cartea ”365 de povești de la bunici pentru nepoți”. Acolo îl întâlnește pe domnul Micu și îl întreabă ce mai face Mihaela, fiica lui. Acesta îi spune că Mihaela tocmai s-a mutat într-un oraș de pe malul mării. După ce doamna Albu îi ia pe copii de la școală, se opresc cu toții la magazinul de lângă casă ca să cumpere fructe: mere, kiwi și 6 banane.”

După două minute în care privești pe fereastră sau faci orice altceva, redă textul. Câte detalii ai reținut? Ce ai omis? Reia și încearcă alte metode pentru a memora.

3. Reține și redă în ordine următoarele cuvinte:

Pisică
Nor
Cal
Sanie
Pelerină
Câmp
Soia
Ridiche
Poșetă
Țară
Actor
Astru
Mănușă
Lampă

Ce te-a ajutat să memorezi? 

4. Caută titlurile și numele regizorilor filmelor artistice de lung metraj premiate cu Oscar în ultimii zece ani. Reține-le și spune-le în ordine a doua zi. Dacă cinematografia nu intră în zona ta de interes, alege altceva. Important este procesul.

5. Inventează o poveste cu titlul ”Pe vremea când eram melc”. Înregistrează-te. Redă povestea, liber, după două zile. Compar-o cu înregistrarea. Ai omis ceva? Ai adăugat ceva? Ai schimba ceva acum?

Acestea sunt doar câteva exemple simple de exerciții pentru stimularea memorie, a atenției și concentrării. Inventează-ți propriile exerciții. Creativitatea noastră e infinită. Și ni s-a dat acum și cadrul potrivit în care să o exersăm.

Dacă vrei suport și analiză, scrie-mi.