Rămânem la nivelul scăzut de dificultate al exercițiilor.
1. Privește cu atenție fotografia timp de 30 de secunde.
După aproximativ o jumătate de oră, descrie, cu cât mai multe amănunte, tot ce îți amintești. Verifică. Reia exercițiul de câte ori vrei, dacă intenționezi să îți îmbunătățești rezultatul.
2. Există multe cuvinte în limba română care au o serie lungă de sinonime. Dau exemplul verbului ”a sta”. Ce poate fi mai potrivit în aceste zile...
a sta - a (se) așeza; a poposi; a ședea; a-i ședea; a staționa; a se opri; a încremeni; a locui; a zăbovi; a rămâne;
Încearcă să le memorezi pe cele prezentate. Redă-le a doua zi.
Dacă vei formula propoziții în care să incluzi sinonimele, ți le vei aminti mai ușor. Și îți vei înfrumuseța vorbirea.
3. Fă următoarele mișcări, în ordinea indicată:
Bate din palme de trei ori.
Numește o persoană care ți-e foarte dragă.
Desenează o casă.
Uită-te prin încăpere și ține minte trei obiecte.
Atinge-ți umărul stâng.
Pune ambele mâini pe genunchi.
Închide ochii.
Deschide ochii.
Numește cele trei obiecte pe care le-ai observat.
Aplaudă de trei ori.
Reia mișcările în ordine după două ore.
4. Citește textul:
”Un padișah a primit în dar de ziua lui, care e în luna a șaptea, zece cutiuțe cu pietre prețioase: diamante, safire, rubine și topaze. Numărul cutiilor care conțineau topaze era egal cu numărul cutiilor care conțineau diamante, iar numărul cutiuțelor cu safire era același cu numărul cutiuțelor cu rubine.
A pus în seif jumătate dintre diamante și toate safirele și a comandat unui bijutier o duzină de inele cu rubine.”
Redă povestea și înregistrează-te. Reia povestea a doua zi, liber, și compar-o cu înregistrarea. Ai omis, ai adăugat sau ai înlocuit ceva?
Ce ți s-a părut mai dificil în toate aceste exerciții? Ce te-a ajutat? Dacă vrei mai multe exerciții de stimulare a memoriei, a atenției și concentrării, însoțite de suport și analiză, scrie-mi.